ΝΕΑ

2025

10 Ιανουαρίου 2025

Το Renault 5 E-Tech electric
είναι το car οf the year 2025

  • Τα Renault 5 E-Tech electric και Alpine A290 κατακτούν τον επίζηλο τίτλο του Car of the Year 2025, μία διάκριση που απονέμεται από την επιτροπή η οποία ψηφίζει το ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.
  • Άλλη μία διπλή διάκριση για τη Renault, μετά την κατάκτηση του τίτλου το 2024, από το Scenic E-Tech electric, αλλά και μία σημαντική βράβευση για πρώτη φορά για την Alpine. Το Renault 5 E-Tech electric είναι το 8ο μοντέλο της Renault που κατακτά τον σπουδαίο τίτλο.
  • Κατασκευασμένα πάνω στην ίδια πλατφόρμα, με τον κωδικό AmpR Small της Ampere, το Renault 5 E-Tech electric και η Alpine A290, κάνουν την ηλεκτροκίνηση επιθυμητή και προσιτή σε όλους.
Τα Renault 5 E-Tech electric και Alpine A290 κατακτούν τον τίτλο του Car of the Year 2025. Το αποτέλεσμα ανακοινώθηκε από την επιτροπή του European Car of the Year στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, την Παρασκευή 10  Ιανουαρίου.

Το συγκεκριμένο βραβείο τονίζει τους άρρηκτους δεσμούς της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του Group, με την ποιότητα της νέας γκάμας των μαρκών Renault και Alpine, που εξελίχθηκαν ως μέρος του στρατηγικού πλάνου Renaulution. Αποκλειστική για την Ευρώπη, η πλατφόρμα AmpR Small δίνει τη δυνατότητα και στα δύο μοντέλα να προσφέρουν υψηλό επίπεδο αξίας στον πελάτη, αφήνοντας, παράλληλα, κάθε μάρκα ελεύθερη να εκφραστεί με τον τρόπο της αναφορικά με τη σχεδίαση, την εξέλιξη, τις τεχνολογίες και την εμπειρία του πελάτη.

Δεύτερος στη σειρά, τίτλος για τη Renault

Το νικητήριο δίδυμο επιλέχθηκε από 60 δημοσιογράφους αυτοκινήτου από 23 χώρες. Τα Renault 5 E-Tech electric και Alpine A290 κατέλαβαν την πρώτη θέση με 353 βαθμούς. Το νέο ηλεκτρικό pop σύμβολο της Renault γίνεται το όγδοο μοντέλο της μάρκας που κατακτά το διάσημο βραβείο του Car of the Year, μετά τα Renault 16 (1966), Renault 9 (1982), Clio I (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio III (2006) και Scenic E-Tech electric (2024).

«Όλοι εμείς στο Group, τη Renault και την Ampere, αισθανόμαστε εξαιρετικά περήφανοι που κατακτούμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον επίζηλο βραβείο του Car of the Year. Το Renault 5 E-Tech electric είναι ένας πραγματικός ‘game changer’ για την ευρωπαϊκή αγορά. Το μοντέλο αυτό κάνει ακόμα πιο επιθυμητά τα ηλεκτρικά οχήματα, προκαλώντας μία συναισθηματική έλξη. Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο ικανό να μεταμορφώσει την αγορά της ηλεκτροκίνησης, αυτό δεν είναι άλλο από το R5».  Fabrice Cambolive, CEO της Renault

R5: ο εξηλεκτρισμός σε fast forward
    

Το 2024, η Renault εφηύρε από την αρχή το R5 ως αμιγώς ηλεκτρικό, σχεδιασμένο με στόχο να επισπεύσει τον ρυθμό μετάβασης της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, προς την ηλεκτροκίνηση. Το Renault 5 E-Tech electric κάνει ακόμα πιο επιθυμητή την ηλεκτροκίνηση χάρη στον εντυπωσιακό του σχεδιασμό και την ευχάριστη, διαισθητική εμπειρία που πηγάζει από τις ηλεκτρικές και ψηφιακές του τεχνολογίες.
Το βασικό μοντέλο θα διατίθεται από τις 25.000€, χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις, στις χώρες όπου αυτές ισχύουν. Το μοντέλο κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία στις εγκαταστάσεις της Ampere ElectriCity, αποτελώντας μέρος ενός βιώσιμου συστήματος παραγωγής. Το Car of the Year για το 2025 διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα το καθιερώσουν ως σημείο αναφοράς στα αυτοκίνητα πόλης, για την ενεργειακή μετάβαση.

Για πάνω από δώδεκα χρόνια, η Renault καταβάλει προσπάθεια να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους. Μετά το λανσάρισμα των Megane και Scenic στο segment C, η Renault διευρύνει την ηλεκτρική της γκάμα E-Tech και στο segment B, με τα Renault 5 και Renault 4, με το 2ο να λανσάρεται αργότερα μέσα στη χρονιά.
Τα δύο αυτά μοντέλα διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην επίσπευση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και στην ενίσχυση της θέσης της Renault ως ηγέτη στη νέα εποχή της βιώσιμης κινητικότητας.

2024

16 Οκτωβρίου 2024

Renault 4 E-Tech ELECTRIC:
το πιο ευέλικτο ηλεκτρικό στην κατηγορία του

Το Renault 4 παραμένει ένα αυθεντικό σύμβολο, που γεννήθηκε ως απάντηση στις σαρωτικές κοινωνικές αλλαγές της δεκαετίας του 1960, με την αγροτική μετανάστευση, την εμφάνιση των μεσαίων κοινωνικών στρωμάτων, και το νέο ρόλο της γυναίκας. Ήταν ένα αυτοκίνητο για όλους και για κάθε χρήση, ένα σύμβολο ελευθερίας.
Παρουσιασμένο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022 με τη μορφή ενός εκθεσιακού πρωτοτύπου (4EVER Trophy), το νέο Renault 4 E-Tech electric διατηρεί στοιχεία από το DNA του αρχικού μοντέλου, σηματοδοτώντας την επανεφεύρεσή του, με τη μορφή ενός ευέλικτου και compact, σύγχρονου αυτοκινήτου. Αμιγώς ηλεκτρικό και δικτυωμένο, είναι ένα μοντέλο ‘για να ζεις μαζί του’ (voiture à vivre), ακόμα και στην παραμικρή του λεπτομέρεια. Πέρα από αυτό όμως είναι ένα αυτοκίνητο έτοιμο να πάει οπουδήποτε, κάθε μέρα.

Με απεριόριστη θέα στο εξωτερικό περιβάλλον χάρη στην ‘Plein Sud’ ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή του, δηλώνει ξεκάθαρα έτοιμο για περιπέτεια με ένα τολμηρό, ρετρό και ταυτόχρονα φουτουριστικό design, που θα αρέσει στην πλειοψηφία του κοινού. Με την αρθρωτή διάταξη του εσωτερικού και το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ του, προσαρμόζεται για να ταιριάζει σε όλες τις ανάγκες.

Το Renault 4 E-Tech electric ενσωματώνει πλήθος τεχνολογιών, είτε πρόκειται για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ασφάλειας, είτε για το OpenR Link και το Reno, το επίσημο avatar της Renault, που προσφέρουν μοναδική εμπειρία οδήγησης και διαβίωσης στο εσωτερικό του. Ένα πλήθος χαρακτηριστικών που θα το κάνουν το αγαπημένο ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της νέας γενιάς!

Η κληρονομιά μιας απλής ιδέας

1956. Η Renault βρισκόταν σε περίοδο υπερ-δραστηριότητας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Pierre Dreyfus, είχε μόλις πει την περίφημη φράση του: «Δώστε μου κάτι με όγκο!» Δεν μιλούσε για το Estafette, που ήταν ήδη καθ' οδόν και κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα, αλλά για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, το Renault 4 ή 4L(κατρέλ), όπως είναι γνωστό στο κοινό του ακόμα και σήμερα. Εκείνη την εποχή, αξίζει να αναφερθεί ότ, η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ιδιαίτερα στατική και περιστρεφόταν σχεδόν αποκλειστικά γύρω από ένα  συγκεκριμένο μοτίβο: ένα μοντέλο τριών όγκων με τον κινητήρα πίσω. Ο Pierre Dreyfus ήθελε κάτι εντελώς διαφορετικό. Ήθελε ένα αυτοκίνητο που να αντικατοπτρίζει τη μεταλλασσόμενη εικόνα της κοινωνίας, ένα αυτοκίνητο για το μέλλον. Έπρεπε να είναι ευέλικτο. Έπρεπε να είναι συνώνυμο της ελευθερίας, και έπρεπε να είναι ένα αυτοκίνητο για αστικές και για αγροτικές περιοχές, για τις καθημερινές και τα σαββατοκύριακα, για τη δουλειά και για αναψυχή, για άνδρες και γυναίκες.

Και η αποστολή εξετελέσθη! Το αυθεντικό Renault 4 το θυμόμαστε ως ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων, λειτουργικό και απλό στην οδήγηση. Εκτός από επιλογή για τους απλούς ανθρώπους, τους κατοίκους των πόλεων και τους αγρότες, τα ταχυδρομεία και τη χωροφυλακή, το μοντέλο έγινε γνωστό και από τη συμμετοχή του στους αγώνες αυτοκινήτων και στα ράλι. Όταν ο Pierre Dreyfus μίλησε για το Renault 4, το συνέκρινε με ένα jean παντελόνι. Ήταν στιβαρό, χρηστικό και κομψό. Απευθυνόταν σε όλα τα φύλα, τις ηλικίες και όλες τις κοινωνικές τάξεις.

Το Renault 4 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η επιτομή του success story, στη Γαλλία και σε όλο τον κόσμο. Ήταν ένα αυτοκίνητο που πέτυχε πραγματικά εκπληκτικά νούμερα πωλήσεων σε όλη του την εμπορική καριέρα, έχοντας πουλήσει 8.135.424 μονάδες σε πέντε ηπείρους και σε περισσότερες από εκατό χώρες σε διάστημα 30 ετών, επίδοση που το έκανε το μοντέλο της Renault με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατασκευασμένο στην Ευρώπη (Βέλγιο, Ισπανία κ.λπ.), στη Νότια Αμερική (Αργεντινή, Κολομβία, Περού κ.λπ.), Αφρική (Αλγερία, Μαρόκο, Νότια Αφρική κ.λπ.) ακόμη και στην Αυστραλία, το Renault 4 είναι το τέταρτο αυτοκίνητο όλων των εποχών, από πλευράς όγκου πωλήσεων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι έχει γίνει ένα διεθνές πολιτιστικό σύμβολο. Το Renault 4 E-Tech electric δεν φοβάται την αντιπαράθεση μαζί του, ούτε ανησυχεί για αυτή την βαριά κληρονομιά.

Η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης, προσβάσιμη από όλους

Το Renault 4 E-Tech electric αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Renault για επίσπευση της ενεργειακής μετάβασης σε όλη την Ευρώπη, κάνοντας δημοφιλή και προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα. Για το σκοπό αυτό, εξελίσσει μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για όλες τις ανάγκες και όλες τις χρήσεις. Το Renault 4 E-Tech electric βρίσκει τη φυσική του θέση στο segment B, ακριβώς πάνω από το Renault 5 E-Tech electric. Ενώ το Renault 5 E-Tech electric απευθύνεται σε πελάτες που κινούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον, το Renault 4 E-Tech electric στοχεύει σε ένα ευρύτερο κοινό, επιδιώκοντας να στρέψει τους πάντες στα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των νέων οικογενειών.

Αναβαθμισμένη φιλοδοξία

Το αυθεντικό Renault 4 μπορεί να χαρακτηρίσει με μια μόνο λέξη: ευελιξία. Το νέο Renault 4 E-Tech electric – ένα αυτοκίνητο ενταγμένο στο στρατηγικό πλάνο Renaulution – παίρνει θέση στη γκάμα των ηλεκτρικών της Renault ως το αυτοκίνητο για κάθε ανάγκη.

Για το σκοπό αυτό, είναι ιδανικό τόσο για οδήγηση μόνο με τον οδηγό, όσο και για οικογενειακά ταξίδια, με κανονικό ή πλήρες φορτίο στο χώρο αποσκευών. Αυτή είναι φυσικά η κληρονομιά του αρχικού R4. Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το Renault 4 E-Tech electric, ατενίζει το μέλλον με μια νέα φιλοδοξία: να δώσει σε όλους τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Renault 4 E-Tech electric συνδυάζει εξαιρετικό χώρο αποσκευών με αρθρωτή διαμόρφωση, που είναι κάτι νέο σε αυτήν την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που φτάνει τα 420λίτρα, χαμηλό κατώφλι για εύκολη φόρτωση, έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, ένα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα καθώς και μηχανισμό πλήρους αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού – για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό όχημα Renault! Ταυτόχρονα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Extended Grip, εξασφαλίζουν άνετη οδήγηση, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε ανώμαλο οδόστρωμα.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους, το χαμηλό κέντρο βάρους, το κράτημα στο δρόμο, τη λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (‘One Pedal’) – για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Renault - και την αυτονομία που φτάνει τα 400km, μπόρεσαν να υλοποιηθούν χάρη στην πλατφόρμα AmpR Small, που είναι μοναδική στο είδος της στην Ευρώπη.

Ρετρό αλλά φουτουριστικό, σχεδιασμένο για περιπέτεια

Με τις ρετρό & φουτουριστικές του γραμμές και την κομψή εμφάνιση που πηγαίνει παντού, το Renault 4 E-Tech electric είναι κυρίως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με μια μοντέρνα και ανατρεπτική προσέγγιση σε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του αρχικού Renault 4.

Η εμπρός γρίλια είναι το πρώτο στοιχείο που τραβάει τα βλέμματα. Αναμφισβήτητα το αισθητικό αποτέλεσμα παραπέμπει στο αρχικό Renault 4, όντας ωστόσο μοναδικό χάρη στο μόνιμα φωτισμένο περίγραμμά της, και το φωτιζόμενο σήμα της Renault στο κέντρο (για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault). Κατασκευασμένη σε ένα ενιαίο κομμάτι (μήκους 1,45 μ.), αποτελεί παγκόσμια πρώτη στην αυτοκινητοβιομηχανία, μια πρόκληση που αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά χάρη στη συνεργασία των τμημάτων Design, Μηχανολογίας και Παραγωγής της Renault και της Ampere. Στο πίσω μέρος, τα φώτα που είναι χωρισμένα σε τρία τμήματα,  αποκτούν νέα πνοή, παραπέμποντας ταυτόχρονα και σε εκείνα του αρχικού μοντέλου. Το πίσω μέρος διακρίνεται από τις σπορ και μοντέρνες γραμμές με τη χαρακτηριστική υπογραφή των LED φώτων, ενώ η σχεδίασή του παραπέμπει στο σχήμα κάψουλας του εμβληματικού εκείνου μοντέλου της δεκαετίας του '60.

Αυτό έχει το απροσδόκητο αποτέλεσμα να κάνει την πίσω πόρτα να φαίνεται μεγαλύτερη από όσο πραγματικά είναι. Αυτό οφείλεται κυρίως στην 5η πόρτα που κατεβαίνει χαμηλά μέχρι και τον προφυλακτήρα για μεγαλύτερο άνοιγμα και χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης, με τον ίδιο τρόπο όπως στο αρχικό Renault 4. Το κομψό πίσω 3ο  παράθυρο/φινιστρίνι διατηρεί όχι μόνο τη φυσική του θέση στο πλάι, αλλά και το χαρακτηριστικό σχήμα με τις γραμμές, όπως ο προκάτοχός του. Οι τρεις χαρακτηριστικές  λωρίδες που είναι σμιλεμένες στην επιφάνεια των θυρών, προσθέτουν μια ξεχωριστή νότα στο προφίλ του Renault 4 E-Tech electric, ενώ φέρνουν στο μυαλό το αρχικό Renault 4 GTL. Τέλος, η οροφή διατηρεί τον εμβληματικό σχεδιασμό του ιστορικού μοντέλου, με το σημερινό μοντέλο να περιλαμβάνει και μπάρες οροφής.

Με πλήθος χρήσιμων τεχνολογιών και υπηρεσιών

Όπως όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Renault, έτσι και το Renault 4 E-Tech electric ενσωματώνει πληθώρα έξυπνων και χρήσιμων τεχνολογικών καινοτομιών. Αυτά τα χαρακτηριστικά προσφέρουν ένα νέο είδος εμπειρίας κατά την οδήγηση, που βασίζεται στην ευεξία, την απλότητα, την άνεση, την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια.

Το Renault 4 E-Tech electric είναι ένα ευέλικτο όχημα που προσφέρει εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις, με τη βελτιστοποιημένη μπροστινή του ανάρτηση και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως προοριζόταν για μοντέλα που ανήκουν σε ανώτερα segments της αγοράς.

Το Renault 4 E-Tech electric διαθέτει πλήθος συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, όπως είναι το Active Driver Assist για υποβοηθούμενη (ημι-αυτόνομη) οδήγηση Επιπέδου 2, τουλάχιστον 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το My Safety Switch. Άλλες λειτουργίες περιλαμβάνουν το σύστημα ‘Fireman Access’ και την ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου των επιβατών, καθώς και το Safety Score και το Safety Coach, που είναι ήδη διαθέσιμα στο Scenic και το Renault 5 E-Tech electric.

Το Renault 4 E-Tech electric περιλαμβάνει επίσης το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένο Google, καθώς και το Reno, το επίσημο avatar της Renault, έναν νέο καθημερινό συνοδηγό. Σε συνεργασία με το chatbot τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, το Reno ολοκληρώνει τη γκάμα των τεχνολογιών που διαθέτει το Renault 4 E-Tech electric. Είναι εύκολο στη χρήση, ακόμη και για άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία.

Τέλος, το Renault 4 E-Tech electric εφοδιάζεται με έναν νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kW συμβατό με τεχνολογίες V2L (τροφοδοσία από το όχημα) και V2G (από όχημα σε δίκτυο). Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να μετατραπεί σε πηγή ενέργειας, ακόμη και να ενταχθεί στο οικοσύστημα, τροφοδοτώντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα πίσω στο δίκτυο.

Αμιγώς ηλεκτρικό & ‘made in Europe’

Το Renault Group δεσμεύτηκε να κατασκευάσει το Renault 4 E-Tech στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Ampere ElectriCity. Το όχημα θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Maubeuge, ο κινητήρας στην Cléon, και η μπαταρία από τον Μάρτιο του 2025 στη Douai. Ένα 75% του συνόλου των προμηθευτών βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από το συγκρότημα ElectriCity. Αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση που ανέλαβε το Renault Group, η παραπάνω εφοδιαστική αλυσίδα προωθεί την ανταγωνιστικότητα της τοπικής παραγωγής, ενώ βοηθά επίσης και στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας, επιτυγχάνοντας μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σύμφωνα με τη δέσμευση του Group σχετικά με την κυκλική οικονομία, το Renault 4 E-Tech electric έχει ποσοστό ανακυκλώσιμων υλικών που φτάνει το 88,6%. Χάρη στην τεχνογνωσία της εταιρείας The Future is NEUTRAL, της θυγατρικής του Renault Group που ειδικεύεται στην κυκλική οικονομία, το 26,4% των υλικών που χρησιμοποιεί το Renault 4 E-Tech Electric, προέρχονται από την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένου του μετάλλου, του γυαλιού και 41 κιλών ανακυκλωμένων πολυμερών που τοποθετούνται, για παράδειγμα, κάτω από τις πόρτες, στο ύφασμα της οροφής, καθώς και στα πατάκια του εσωτερικού και του πορτμπαγκάζ. Τέλος, το ύφασμα στις ταπετσαρίες των εκδόσεων Techno και Iconic, είναι κατασκευασμένο από έως και 100% ανακυκλωμένες ίνες πλαστικών μπουκαλιών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις και βάρη
•    Μήκος: 4,14 m
•    Πλάτος: 1,80 m
•    Ύψος: 1,57 m
•    Μεταξόνιο: 2,62 m
•    Εμπρός πρόβολος: 766 mm
•    Πίσω πρόβολος: 753 mm
•    Απόσταση από το έδαφος: 181 mm
•    Βάρος: από 1.410 κιλά
•    Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 420 λίτρα
•    Ύψος κατωφλίου πορτμπαγκάζ: 607 mm
•    Ικανότητα ρυμούλκησης : 750 κιλά

Κινητήριες μονάδες & μπαταρίες

•    Έκδοση “Comfort range"
110 kW σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με ρότορα περιέλιξης (150 bhp / 245 Nm)
Μπαταρία ιόντων λιθίου 52 kWh  (αυτονομία βάσει πρωτοκόλλου WLTP, έως 400 km)
•    Έκδοση “Urban range"
90 kW σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με ρότορα περιέλιξης (120 bhp / 225 Nm)
Μπαταρία ιόντων λιθίου 40 kWh  (αυτονομία βάσει πρωτοκόλλου WLTP, πάνω από 300 km)

Επιδόσεις (έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 110 kW και μπαταρία 52 kWh)
•    Επιτάχυνση 0 - 100 km/h   / < 8,5 δλ,
•    Ρεπρίζ 80 - 120 km/h          / < 7 δλ,
•    Τελική ταχύτητα 150 km/
8 Οκτωβρίου 2024

Renault Embleme:
90% μείωση των εκπομπών του CO₂ –
μια πρόκληση που έγινε πραγματικότητα

  • Το εκθεσιακό πρωτότυπο Renault Emblème, αντανακλά το όραμα της μάρκας για ένα όχημα που να πληροί τις προδιαγραφές μίας κινητικότητας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
  • Αντιμετωπίζοντας μια μεγάλη πρόκληση στον τομέα της μηχανολογίας και της καινοτομίας, αυτή η ιδέα δείχνει πώς η παραγωγή οχημάτων μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε μια εταιρεία όπως το Group Renault, να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη, και έως το 2050 παγκοσμίως.
  • Το Renault Emblème είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει έως και 90% μείωση των εκπομπών του CO2 από τη γέννηση έως και την απόσυρσή του, σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σημερινό όχημα.
  • Αυτό το μοντέλο σε σχήμα ‘shooting brake’, συμβολίζει ένα design που βελτιστοποιεί τις αεροδυναμικές επιδόσεις του για να μεγιστοποιήσει το επίπεδο οικονομίας.
  • Το σύστημα παροχής ενέργειας αποτελείται από μία μπαταρία 40kWh, για καθημερινή χρήση, και κυψέλες υδρογόνου για μεγαλύτερες διαδρομές.
  • Το μήκος του Emblème φτάνει τα 4.80μ., γεγονός που επιβεβαιώνει και πάλι τη φιλοδοξία της Renault να συνεχίσει να καινοτομεί στο segment C, αλλά και ψηλότερα.
Μία επαναστατική προσέγγιση

Η ουδετερότητα του άνθρακα στις μετακινήσεις αποτελεί θεμελιώδη στόχο στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Για μια αυτοκινητοβιομηχανία όπως το Renault Group, σε αυτό τον στόχο περιλαμβάνεται η αντιμετώπιση μιας σειράς προκλήσεων που σχετίζονται με τη βιομηχανία, την ενέργεια, την τεχνολογία, την προσφορά, την ταχύτητα κ.λπ. Για να επιτύχει καθαρή ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και έως το 2050 παγκοσμίως, σύμφωνα με τους στόχους της, η εταιρεία πρέπει να φέρει επανάσταση στον τρόπο που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα οχήματά της.

Αυτή η προσέγγιση εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από το Renault Emblème, που θα εκτίθεται στο περίπτερο της μάρκας στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού από 14 έως 20 Οκτωβρίου.

Η κύρια πρόκληση αυτού του project, που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα, εστιάζει στο βαθμό στον οποίο έχει μεγιστοποιηθεί η πλήρης ουδετερότητα από τις εκπομπές άνθρακα καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του. Σε συνέχεια του concept Scenic Vision H2-Tech του 2022, το Renault Emblème προχωρά την προσέγγιση ένα βήμα παραπέρα, μειώνοντας κατά 90% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (ισοδ. CO2), σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σύγχρονο όχημα, εκπέμποντας μόλις 5 τόνους ισοδυνάμου CO2, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του.

Νέα σχεδιαστική προσέγγιση Renault


Το Renault Emblème συμβολίζει μια νέα ολιστική προσέγγιση στο πεδίο του σχεδιασμού ενός οχήματος.
Η εξωτερική του σχεδίαση συνδυάζει σπορ σιλουέτα, κομψότητα και συναίσθημα μέσα από αισθησιακές καμπύλες και τεχνικές γραμμών που τονίζουν το χαρακτήρα, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά επιθυμητό αντικείμενο. Ο σχεδιασμός είναι επίσης το αποτέλεσμα της σχολαστικής βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής, που προσανατολίζεται στην αποδοτικότητα και την οικονομία, μέσω μιας πιο βιώσιμης προσέγγισης χωρίς συμβιβασμούς στην αισθητική.

Για παράδειγμα, οι κλασσικοί εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από δύο κάμερες ενσωματωμένες στους θόλους των τροχών, οι υαλοκαθαριστήρες κρύβονται κάτω από το χείλος του καπό, ενώ οι χειρολαβές είναι χωνευτές μέσα στο αμάξωμα. Δύο πτερύγια στο καπό και δύο αεραγωγοί στον προφυλακτήρα διοχετεύουν τη ροή του αέρα προς το παρμπρίζ και πίσω από τους τροχούς, αντίστοιχα. Οι τροχοί είναι πλήρως καλυμμένοι, ώστε να μην εμποδίζουν τη ροή του αέρα κατά μήκος του αμαξώματος. Η σχεδίαση του εντελώς flat δαπέδου, είναι εμπνευσμένη από την F1, όπως και ο ενεργός πίσω διαχύτης, ο οποίος έχει κλίση προς τα κάτω και προς τα πίσω για να εξισορροπεί τη ροή του αέρα και να ελαχιστοποιεί την οπισθέλκουσα.

Το design έχει βελτιστοποιηθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας του «ψηφιακού κλώνου» και του υπερσύγχρονου ψηφιακού εξοπλισμού προσομοίωσης που παρέχεται από την ομάδα BWT Alpine F1. Το Renault Emblème επιτυγχάνει τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,25.
Ένα οικογενειακό “shooting brake”


Οι έντονες καμπύλες και το αμάξωμα σε στυλ shooting brake του Renault Emblème, αναδεικνύονται από τη διχρωμία του πράσινου αμαξώματος, κάνοντας το χρώμα να φαίνεται διαφορετικό ανάλογα τη γωνία από την οποία το βλέπει κανείς. Το όχημα είναι ένας κομψός συνδυασμός station wagon, με φαρδύ μεταξόνιο 2,90μ. και χαμηλού κουπέ με ύψος 1,52μ. και επικλινή γραμμή οροφής.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,80μ., καθιστώντας το ιδανικό για άνετα ταξίδια για μία οικογένεια με τις αποσκευές της. Συμβολίζει, επίσης, την εδραιωμένη φιλοδοξία της Renault να συνεχίσει να καινοτομεί στο segment C και ακόμα πιο ψηλά. Εξερευνώντας νέα μονοπάτια στον τομέα του design, εμπνευσμένα από το εμβληματικό λογότυπο της Renault, η φωτιστική υπογραφή αντικατοπτρίζει ταυτόχρονα την υψηλή τεχνολογία, όντας, παράλληλα, εύκολα αναγνωρίσιμη.

Στο πλαίσιο της προσέγγισής τους για οικολογική σχεδίαση, οι designers και οι μηχανικοί προσπάθησαν να αφαιρέσουν κάθε περιττό κιλό, με στόχο να φτάσουν το βάρος των 1.750 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Επομένως, το Renault Emblème ζυγίζει λιγότερο από τα περισσότερα υβριδικά SUV ή ηλεκτρικά οχήματα παρόμοιου μεγέθους.

Κινητήριο σύνολο για δύναμη και οικολογία


Το Renault Emblème διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που τροφοδοτείται από δύο πηγές ενεργείας: από  μία «συμβατική επαναφορτιζόμενη μπαταρία»
, που χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις, και από κυψέλες υδρογόνου για τα μεγαλύτερα ταξίδια. Βασισμένη στην πλατφόρμα AmpR Medium, η αρχιτεκτονική της πίσω κίνησης φιλοξενεί τα διάφορα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, κυψέλες καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου), διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους και ιδανική κατανομή βάρους για προώθηση των επιδόσεων και της αποδοτικότητας.

Ο ηλεκτροκινητήρας με το ρότορα των 160kW του Emblème δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες. Τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία NMC (40kWh), η οποία είναι ελαφρύτερη, φθηνότερη, λιγότερο ογκώδης και πιο φιλική προς το περιβάλλον από αυτή ενός ηλεκτρικού οικογενειακού οχήματος μεγάλης αυτονομίας. Έχει αυτονομία πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, που είναι υπεραρκετή για καθημερινές διαδρομές. Οι κυψέλες καυσίμου PEMFC 30kW λειτουργούν με υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που αποθηκεύεται σε δεξαμενή χωρητικότητας 2,8kg, παρέχοντας την απαιτούμενη ισχύ για μεγάλα ταξίδια, με μέγιστη απόδοση περίπου 60%.

Έτσι, το μοντέλο μπορεί να καλύψει απόσταση έως και 1.000km τόσο γρήγορα όσο και ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, χωρίς φόρτιση αλλά με δύο μόλις στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – λιγότερο από πέντε λεπτά την κάθε φορά – για αυτονομία 350χλμ. Σε ένα τυπικό ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Μασσαλίας, το 75% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται από το όχημα παράγεται από την κυψέλη καυσίμου, χωρίς να εκλύεται τίποτα, εκτός από νερό.
4 Οκτωβρίου 2024

Renault Twingo E-Tech electric:
«reboot» για τo εμβληματικό μοντέλο

  • Το πρωτότυπο Twingo E-Tech electric πρόκειται να παρουσιαστεί για πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού (14-20 Οκτωβρίου).
  • Το πρωτότυπο παραμένει πιστό στο μύθο του προκατόχου του, εκπέμπει το πνεύμα του Twingo πρώτης γενιάς, ενώ ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής, ως ένα ηλεκτρικό όχημα, σχεδιασμένο για οδήγηση στην πόλη.
  • Το πρωτότυπο Twingo E-Tech electric αποτελεί μία πρόγευση του αυτοκινήτου παραγωγής, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026. Με τιμές που αναμένεται να ξεκινούν λίγο κάτω από τις 20.000€, εκπληρώνει τη δέσμευση της Renault να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλο και περισσότερους ανθρώπους.
Η Renault θα παρουσιάσει το ηλεκτρικό πρωτότυπο εκθεσιακό της μοντέλο, το Twingo E-Tech, στο περίπτερο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 2024, που θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε το Νοέμβριο του 2023, ενώ θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό.

Η Renault έφερε επανάσταση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν το 1992 παρουσίασε το Twingo: με τα ζωηρά του χρώματα και το χάρισμα να κάνει την καθημερινότητα πιο ευχάριστη, αποτέλεσε το τέλειο παράδειγμα του τί εννοεί η Renault με τον όρο «αυτοκίνητα για να ζεις» (“les voitures à vivre”).

Το πρωτότυπο Twingo E-Tech electric είναι καινοτόμο, ευφυές, κατάλληλο για τη σύγχρονη εποχή και εξίσου καινοτόμο με το αρχικό μοντέλο, το οποίο ξεχώρισε χάρη στη μινιμαλιστική σιλουέτα του, το παιχνιδιάρικο σχήμα των φώτων του, τη μοναδική του ευελιξία, αλλά και τα χαρούμενα vibes που εξέπεμπε.

Το μικρό μέγεθος του πρωτοτύπου Twingo E-Tech electric, φροντίζει για την ευελιξία  του στις αστικές μετακινήσεις, ενώ οι πέντε πόρτες του το καθιστούν εξαιρετικά πρακτικό. Το ενός όγκου αμάξωμά του περιλαμβάνει μια σταθερή γυάλινη οροφή που πλημμυρίζει με φυσικό φως το ευρύχωρο εσωτερικό.

Μια σειρά από λεπτομέρειες εμπνευσμένες από το αρχικό Twingo, ενισχύουν τον χαρακτήρα αυτού του πρωτοτύπου και δίνουν έμφαση στις σύγχρονες αναλογίες και τις ρευστές του επιφάνειες.

Οι αναβαθμίσεις σε ολόκληρο το αμάξωμα, και οι αυθεντικές λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένων και των φωτιστικών σωμάτων (που τώρα αποτελούνται από LED δακτυλίους) αναδύουν μια κομψή και εντυπωσιακή εμφάνιση.
18 Ιουνίου 2024

Το Νέο Renault Kangoo Van
φέρνει την επανάσταση στην κατηγορία του

Με το αθλητικό και δυναμικό του στυλ, αλλά και με την υψηλή απτή ποιότητα κατασκευής το νέο Renault Kangoo Van απευθύνεται τόσο σε μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα οχήματα του στόλου τους, όσο και σε μεμονωμένους επαγγελματίες που αναζητούν ένα εξατομικευμένο όχημα, το οποίο διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και καινοτομίας. Το νέο Kangoo Van διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, και είναι κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Renault στο Maubeuge της Γαλλίας.
Το νέο Renault Kangoo Van διατηρώντας τα γνωστά και διαχρονικά πλεονεκτήματά του, ενσωματώνει σημαντικές καινοτομίες που του επιτρέπουν για μια ακόμα φορά, όχι απλά να διαφοροποιηθεί, αλλά μέσω της συνολικής αναβάθμισής του να αναδειχθεί και πάλι σ’ ένα πολύ-εργαλείο που προσαρμόζεται στα μέτρα κάθε επαγγελματία, προκειμένου να ικανοποιήσει αποτελεσματικά τις πολλές και διαφορετικές ανάγκες της δραστηριότητάς του.
27 Μαΐου 2024

Το Renault Group προκρίνει την Αυτόνομη Οδήγηση για τις δημόσιες μετακινήσεις
  • Το Renault Group διαχωρίζει τις προσδοκίες του στον τομέα των ιδιωτικών οχημάτων από τις ανάγκες των ΜΜΜ, αναφορικά με την αυτόνομη οδήγηση:
  • Για το αυτοκίνητο του ιδιώτη, προκρίνεται η υποβοηθούμενη οδήγηση αντί της αυτόνομης, με τη υιοθέτηση συστημάτων ADAS (Αdvanced Driver Assistance Systems).
  • Για τις δημόσιες μετακινήσεις, η αυτόνομη οδήγηση είναι σημαντική και απαραίτητη για την αποτελεσματική κάλυψη της αυξανόμενης ανάγκης για κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.
  • Το Renault Group συνεργάζεται τώρα με την WeRide, ηγέτη στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, με πρώτη επίδειξη, σε πραγματικές συνθήκες, στο τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.
Το Renault Group έχει θέσει ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, βασισμένο στην αρχή ότι αυτή έχει αξία μόνο εάν είναι κοινόχρηστη, οικονομικά προσβάσιμη και πραγματικά χρήσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

Σε ό,τι αφορά τα ΙΧ, το Renault Group προσφέρει ήδη κορυφαίου επιπέδου συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στα περισσότερα από τα μοντέλα του. Περαιτέρω αυτοματοποίηση ορισμένων λειτουργιών, με στόχο την επίτευξη πλήρους αυτονομίας του οχήματος, φαίνεται προς το παρόν απίθανη, δεδομένων των σημερινών κανονισμών, των προσδοκιών των πελατών και του κόστους της περίπλοκης αυτής τεχνολογίας.

Όσον αφορά στις δημόσιες συγκοινωνίες, το Renault Group στοχεύει να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη βιώσιμη και αυτόνομη μετακίνηση. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσει μια ηλεκτρική, ρομποτική και προ-εξοπλισμένη πλατφόρμα miniBus, που θα φιλοξενεί διάφορες λύσεις αυτοματισμών, από εξειδικευμένους συνεργάτες.

Τα πειράματα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ άλλα πρόκειται να ανακοινωθούν μέσω της WeRide, τον παγκόσμιο ειδικό στα αυτόνομα οχήματα, με μια πρώτη επίδειξη αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.

Η στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων του Renault Group

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης», που αρχίζουν από το επίπεδο L0, χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης, έως το επίπεδο L5, το απόλυτο επίπεδο στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο σε όλες τις καταστάσεις και κινείται χωρίς χειριστή/οδηγό.

Στην περίπτωση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το Renault Group επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2 ή ακόμα και στο L2+, με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης. Αν και υποβοηθούμενος, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο της οδήγησης.

Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ της αυτονομίας του επιπέδου L2 και του επιπέδου L3, επειδή το όχημα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Ταυτόχρονα, το Group διασφαλίζει ότι η αρχιτεκτονική των οχημάτων του μπορεί να εξελιχθεί προς την αυτονομία της οδήγησης, εάν οι προσδοκίες, οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα  αυτή την προοπτική.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στα δημόσια ΜΜΜ, το Renault Group εκτιμά ότι η ανάγκη για αυτόνομα mini Buses υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Το αυτόνομο miniBus, απαραίτητο για τις δημόσιες συγκοινωνίες

Στην Ευρώπη, περισσότερες από 400 μεγάλες πόλεις θα υιοθετήσουν σταδιακά το μέτρο των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων για τις μετακινήσεις των κατοίκων τους.

Πεπεισμένο για τα οφέλη των αυτόνομων δημόσιων συγκοινωνιών, το Renault Group διεξάγει εδώ και αρκετά χρόνια δοκιμές για να καθορίσει την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των τοπικών αρχών, όπως συμβαίνει με το «Mach 2 project» που ανακοινώθηκε το 2023, στο πλαίσιο του οποίου από το 2026 θα διατίθεται ένας στόλος από αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά minibuses, ενσωματωμένα στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Chateauroux Metropole (Γαλλία).

Σε τελικό στάδιο, αυτές οι δοκιμές θα οδηγήσουν το Group να προσφέρει μια ρομποτική πλατφόρμα ηλεκτρικών miniBuses με βάση το νέο Renault Master, ικανή να ενσωματώνει λύσεις αυτοματισμού από εξειδικευμένους συνεργάτες όπως η EasyMile, η Milla και η WeRide.

Τα πιο ευέλικτα, αυτόνομα miniBuses θα μπορούν να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια 24/7 και θα αποτελούν εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών ή αποτελεσματικό συμπλήρωμα των υπαρχουσών λύσεων (τρένο, τραμ, λεωφορείο), όσον αφορά στο κόστος και τις εκπομπές CO2/χλμ. ανά επιβάτη. Το επιπλέον κόστος της ρομποτοποίησης και του αυτοματισμού θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από την απουσία οδηγών. Για την εύρυθμη λειτουργία του στόλου οχημάτων, θα απαιτηθεί ένα απλό σύστημα εξ αποστάσεως παρακολούθησης & ελέγχου.

WeRide, παγκόσμιος ειδικός στα αυτόνομα οχήματα

Το Renault Group έχει ξεκινήσει μια νέα συνεργασία με τη WeRide, έναν παγκοσμίου φήμης γνώστη της αυτόνομης οδήγησης, με στόχο την εμπορική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας οχημάτων με επίπεδο αυτονομίας L4, ικανών δηλαδή να διαχειρίζονται από μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, σε ένα καθορισμένο τομέα κίνησης, με εξ αποστάσεως έλεγχο, χωρίς οδηγό/χειριστή.

Όταν, το 2018, η Alliance Ventures επένδυσε στη νεοσύστατη εταιρεία WeRide, η οποία τότε έκλεινε μόλις ένα χρόνο λειτουργίας, προέβλεψε την έντονη μελλοντική ανάγκη για μαζική αυτόνομη κινητικότητα. Έκτοτε η WeRide έχει γίνει παγκόσμια δύναμη στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, με περισσότερα από 700 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία (συμπεριλαμβανομένων 300 minibuses) που έχουν διανύσει περισσότερα από 28 εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική, αλλά σύντομα και στην Ευρώπη, χάρη στο Renault Group.
23 Μαΐου 2024

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp:
τo κορυφαίο Renault
  • Το Renault Rafale παρουσιάζεται με το νέο κινητήρα E-Tech plug-in hybrid των 300hp. Η κινητήρια μονάδα E-Tech 4x4 300 hp συνοδεύεται από μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία με ισχύ 22 kWh, που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 100km (WLTP*).
  • Η επιπλέον δύναμη παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Εφοδιασμένο με το σύστημα 4Control Advanced, το Rafale E-Tech 4x4 300 hp, διαθέτει 4κίνηση και 4διεύθυνση.
  • Ο Η έκδοση Atelier Alpine διαθέτει μία ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση με ειδικά ‘σεταρισμένο’ πλαίσιο, εξελιγμένο από την Alpine και εφοδιάζεται για πρώτη φορά με σύστημα έξυπνης αυτο-ρυθμιζόμενης ανάρτησης.
Η Renault παρουσιάζει την έκδοση υψηλών επιδόσεων, Rafale E-Tech 4x4 300hp. Ενσωματώνοντας όλο το πάθος και την τεχνογνωσία της μάρκας, το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, προσφέρει τα καλύτερα των δύο κόσμων (με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό), με το βάρος να δίνεται στην ηλεκτροκίνηση καθημερινά. Το Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp είναι κάτι περισσότερο από ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Είναι ένα όχημα εναρμονισμένο με την εποχή του, εξαιρετικά αποδοτικό & οικονομικό, με αυτονομία έως και 1.000 km (WLTP*).

Με τον ηλεκτροκινητήρα που έχει προστεθεί στον πίσω άξονα, το κορυφαίο μοντέλο της Renault εξοπλίζεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, επιτυγχάνοντας εξαιρετικό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και κράτημα στο δρόμο.

Η έκδοση Atelier Alpine ξεπερνά τα όρια της οδηγικής απόλαυσης, χάρη στις επεμβάσεις των ειδικών της Alpine. Με πλαίσιο ειδικά ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της Alpine Cars, και το έξυπνο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης, το Renault Rafale E-Tech 4x4 300 hp Atelier Alpine, είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια χειρισμών και μοναδική οδηγική απόλαυση.
15 Απριλίου 2024

Η Renault «εξηλεκτρίζει» το Roland-Garros
  • Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Renault είναι κορυφαίος υποστηρικτής του Grand Slam στο Roland-Garros, που διεξάγεται από τις 20 Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου.
  • Εκεί θα παρουσιάσει μία ειδική έκδοση του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech αφιερωμένη στο Roland-Garros.
  • Ο στόλος που θα εξυπηρετεί την οργάνωση του τουρνουά, αποτελείται από 180 αυτοκίνητα Renault.
  • Η Renault εκπροσωπείται από πέντε ‘ambassadors’ του προγράμματος Give Me 5. Το Give Me 5 είναι μία πρωτοβουλία κοινωνικού χαρακτήρα που βοηθά τους νέους υποβαθμισμένων περιοχών να ασχοληθούν με τις αθλητικές δραστηριότητες.

Ως κορυφαίος υποστηρικτής του τουρνουά τένις Roland-Garros από το 2022, η Renault θα διαθέτει ένα περίπτερο 150μ², αφιερωμένο αποκλειστικά στο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech.

Από τις 20 Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, θα συγκεντρώσει όλα τα φώτα της δημοσιότητας, παρουσιασμένο στην ειδική έκδοση Roland-Garros.

Κατά τη διάρκεια του τουρνουά Grand Slam του Roland-Garros, το περίπτερο της Renault θα είναι αφιερωμένο στο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech. Η ειδική έκδοση Roland-Garros του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech διαθέτει έναν ιδιαίτερα κομψό και σπορτίβ σχεδιασμό, και θα προσφέρεται με τέσσερεις επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα: λευκό πέρλα, μπλε midnight, μαύρο starry, και μία αποκλειστική απόχρωση σε ματ γκρι. Αυτά τα χρώματα ταιριάζουν ιδανικά με την επένδυση οροφής σε ασημί σατινέ και τις ζάντες Ecrou των 18 ιντσών με μαύρη γυαλιστερή βαφή. Οι ειδικά σχεδιασμένοι τροχοί προσθέτουν μια ακόμη πινελιά κομψότητας χάρη στο κεντρικό καπάκι της πλήμνης σε γκρι ματ απόχρωση.
27 Φεβρουαρίου 2024

Το Renault Scenic E-Tech electric
είναι το ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2024
  • Το Renault Scenic E-Tech electric κέρδισε τον τίτλο του ευρωπαϊκού Car of the Year 2024.
  • Compact, ελαφρύ και ευέλικτο για τους δρόμους της πόλης, με τεχνολογία και επίπεδο άνεσης ιδανικό για μεγάλα ταξίδια, το Scenic E-Tech electric εξασφαλίζει αυτονομία 625 km (WLTP).
  • Το Scenic είναι το έβδομο μοντέλο της Renault που ψηφίζεται ως ευρωπαϊκό ‘Αυτοκίνητο Της Χρονιάς’ (COTY).
Το Scenic E-Tech electric κατέκτησε τον τίτλο του Car of the Year 2024. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια ειδικής τελετής στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στην Ελβετία, τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου.

Μετά τον πρώτο γύρο ψηφοφορίας τον περασμένο Νοέμβριο, το Scenic επιλέχθηκε ως ένας από τους επτά φιναλίστ, μεταξύ των: BMW σειρά 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot E-3008/3008, Toyota C-HR και Volvo EX30.

Ο νικητής επιλέχθηκε από μια κριτική επιτροπή 58 δημοσιογράφων αυτοκινήτων από 22 χώρες. Το Scenic κατέκτησε την πρώτη θέση με 329 βαθμούς. Έγινε έτσι το έβδομο μοντέλο της Renault που τιμήθηκε με τον τίτλο «Car of the Year», μετά τα Renault 16 (1966), Renault 9 (1982), Clio (1991), Scenic (1997), Megane (2003) και Clio (2006).

«Η κατάκτηση του επίζηλου τίτλου «Car of the Year» αποτελεί μεγάλη τιμή για όλους εμάς στο Renault Group και τη Renault. Αυτή η αναγνώριση καταδεικνύει ότι έχουμε κάνει τις σωστές επιλογές: αυτονομία ρεκόρ, γενναιόδωροι και φιλόξενοι χώροι στο εσωτερικό, πλήρως ελεγχόμενο περιβαλλοντικό αποτύπωμα! Προσθέτοντας την οδηγική απόλαυση και τον εξοπλισμό «voiture à vivre», όπως η νέα πανοραμική ηλιοροφή Solarbay ή το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς με ενσωματωμένες λειτουργίες Google, το Scenic διαθέτει τα ιδανικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες για να εδραιώσει τη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά των EVs.»   Fabrice Cambolive, CEO Renault.

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που εξελίχθηκε πάνω στη μεσαία πλατφόρμα AmpR (πρώην CMF-EV), το Scenic E-Tech electric είναι σχεδιασμένο για όσους αναζητούν ευελιξία. Με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ευέλικτο, ελαφρύ (1.890 κιλά) και compact (μήκος 4,47 μ.), το Scenic είναι στο στοιχείο του στους δρόμους της πόλης. Για μακρινά ταξίδια, το Scenic είναι σε θέση να εξασφαλίσει αυτονομία έως και 625 km (WLTP), άνεση, ευρύχωρο εσωτερικό και οδηγική απόλαυση με τεχνολογία τελευταίας γενιάς.
12 Φεβρουαρίου 2024

Alpine Motorsports:
διπλό λανσάρισμα στη Formula 1 και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance

• Η Alpine Motorsports ξεκίνησε τη σεζόν του 2024 με ένα εντυπωσιακό διπλό λανσάρισμα, παρουσιάζοντας τις επίσημες συμμετοχές της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και το Πρωτάθλημα Αντοχής.
Η Alpine Motorsports, σε ένα μεγαλειώδες διπλό λανσάρισμα, παρουσίασε, στο εργοστάσιό της στο Enstone της Μεγάλης Βρετανίας, τις επίσημες συμμετοχές της για το 2024 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 FIA και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA.
 
Σε ό,τι αφορά στην Formula 1, η ομάδα BWT Alpine F1 προετοιμάζεται για το ρεκόρ της 24ης χρονιάς συμμετοχής της στο θεσμό, με τους Esteban Ocon και Pierre Gasly, στο τιμόνι του εντελώς ανανεωμένου μονοθεσίου A524, με αιχμή του δόρατος την επιθετική σχεδιαστική φιλοσοφία προσανατολισμένη στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων του, για τις επόμενες δύο σεζόν.  

Είναι η δεύτερη συνεχόμενη σεζόν που ο Εστεμπάν και ο Πιερ ενώνουν τις δυνάμεις τους αποτελώντας ένα αποκλειστικά γαλλικό δίδυμο οδηγών, με ένα επίσης γαλλικό μονοθέσιο.

Τους δύο πιλότους θα πλαισιώσει, για τη σεζόν 2024, ο Jack Doohan, ο οποίος θα συνεργαστεί ξανά με την ομάδα, ως αναπληρωματικός οδηγός.
 
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), η Alpine ξεκινά την πρώτη της σεζόν ως εργοστασιακή ομάδα στην κατηγορία Hypercar, λαμβάνοντας μέρος με δύο αυτοκίνητα A424, έχοντας πλέον εντάξει στο δυναμικό των οδηγών της και τον Mick Schumacher. Ο Γερμανός οδηγός πρόκειται να αγωνιστεί για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA. Ο Mick θα οδηγήσει το αυτοκίνητο με το νούμερο  #36 μαζί με τους έμπειρους οδηγούς, Nicolas Lapierre και Matthieu Vaxiviere. Στο τιμόνι του #35 θα βρεθούν οι Ferdinand Habsburg και Paul-Loup Chatin, μαζί με το νεαρό ταλαντούχο Charles Milesi, που αγωνίζεται για δεύτερη σεζόν με την ομάδα. Αναπληρωματικός οδηγός για τη σεζόν 2024, θα είναι ο Ζυλ Γκουνόν.
 
Τα χρώματα των A524 και A424 είναι μοντέρνα και εντυπωσιακά, εμπνευσμένα σε μεγάλο βαθμό από τη συνεργασία της Alpine με τον σύγχρονο καλλιτέχνη Felipe Pantone. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί, ενώ τονίζεται από τα έντονα μοτίβα του μπλε της Alpine, σε μία μοναδική και εντυπωσιακή σχεδίαση που συμβάλλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας της Alpine Motorsports. Η BWT βρίσκεται στον τρίτο χρόνο συνεργασίας της με την ομάδα της F1, η οποία χαρακτηρίζεται από το γνωστό πλέον ροζ χρώμα, που ξεχωρίζει στο αμάξωμα της A524. Για οκτώ αγώνες αυτή τη σεζόν, το χρώμα που θα κυριαρχεί θα είναι το ροζ, με στόχο να τονιστεί ακόμα περισσότερο η δυναμική συνεργασία της Alpine με την καινοτόμο εταιρεία, που εδρεύει στο Mondsee και επικεντρώνεται στη παγκόσμια μείωση του πλαστικού μιας χρήσης.
 
Παράλληλα με την BWT, η Alpine F1 Team αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά να καλωσορίσει στο λανσάρισμα των αγωνιστικών της συμμετοχών, τη δυνατή ομάδα των πιστών συνεργατών της, μεταξύ των οποίων η bp, η Castrol και η Renault E-Tech, αλλά και το νέο συνεργάτη χρονομέτρησης για το 2024, τη H.Moser & Cie που εμφανίζεται και στην A424, αλλά και το συνεργάτη στον τομέα των λιπαντικών, την Elf.
09 Φεβρουαρίου 2024

Renault Symbioz:
ένα compact οικογενειακό SUV, που ενισχύει την επιθετική πολιτική της Renault στην κατηγορία C

  • Symbioz: Η Renault αποκαλύπτει το όνομα του νέου της compact οικογενειακού SUV, κατηγορίας C
  • Με όνομα που αντικατοπτρίζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, το Symbioz συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με τους εσωτερικούς χώρους και την οικονομία, χάρη στον full hybrid E-Tech 145 κινητήρα του
Το όνομα Symbioz προέρχεται από την ελληνική ‘συμβίωση’, μία έννοια άρρηκτα συνδεδεμένη με το DNA της Renault, όπως δηλώνει εξάλλου και το σλόγκαν της εταιρείας “αυτοκίνητα για να ζείς/cars for living”.

Πρόκειται για μία λέξη που συναντά κανείς σε πολλές γλώσσες: ‘symbiosis’ στα Αγγλικά, ‘simbiose’ στα Ισπανικά και ‘simbiosi’ στα Ιταλικά, καθιστώντας το όνομα Symbioz εύκολα αντιληπτό στο ευρύ κοινό.

«Για το νέο compact οικογενειακό μας, θέλαμε ένα όνομα με ανθρώπινη σημασία, που να εκφράζει τους στενούς δεσμούς μεταξύ μιας οικογένειας και του αυτοκινήτου της. Το όνομα Symbioz απεικονίζει τέλεια τη ζωή με το αυτοκίνητό μας, ένα μέρος όπου οι επιβάτες γίνονται ένα με το όχημά τους, αλλά και το περιβάλλον.»  Sylvia Dos Santos, επικεφαλής στρατηγικής ονομάτων, Renault Marketing Division

Το Renault Symbioz και το DNA των “cars for living”

Το Symbioz ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της μάρκας. Αυτό το νέο SUV είναι το πιο compact υβριδικό μοντέλο της Renault που ανήκει στην κατηγορία C, με μήκος μόλις 4,41μ..

Το εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας, καθώς προσφέρει γενναιόδωρους χώρους, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους.

Το μοντέλο προσφέρει ό,τι καλύτερο διαθέτει η Renault στον τομέα της τεχνολογίας, όπως:
  • τη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή νέας γενιάς «Solarbay», που χρησιμοποιεί τεχνολογία PDLC και μετατρέπεται σε αδιαφανή χωρίς τη χρήση κουρτίνας,
  • το full hybrid κινητήριο σύνολο E-Tech των 145hp, σε ένα όχημα με μειωμένο βάρος (κάτω από 1.500κιλά),  για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση και χαμηλότερη κατανάλωση.
Η Renault συνεχίζει την επιθετική της πολιτική στην κατηγορία C

Η Renault συνδέεται με τους πελάτες της και επιθυμεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους, είτε πρόκειται για ιδιώτες ή για εταιρικούς χρήστες. Με αυτό το σκεπτικό, η μάρκα έχει παρουσιάσει στο ευρωπαϊκό segment C, μία σειρά από μοντέλα, σε ηλεκτρικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις, που συμπληρώνει το ένα το άλλο:

-  E-Tech full hybrid:

  • Symbioz, compact οικογενειακό SUV – με μήκος 4.41μ.
  • Austral, premium, high-tech SUV – με μήκος 4.51μ.
  • Arkana, coupé SUV με δυναμικό design – με μήκος 4.56μ.
-  E-Tech electric:
  • Mégane, high-tech και compact – με μήκος 4.20μ.  
  • Scénic, το νέο οικογενειακό ηλεκτρικό σημείο αναφοράς – με μήκος 4.47μ.